Ādažu Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs – viens no sekmīgākajiem Pierīgā

23.11.2020.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) kopš 2015.gada, kad tika atvērti pirmie Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (turpmāk – VPVKAC), sagatavo un nosūta pašvaldībām, kuru teritorijās strādā VPVKAC, darbības atskaites par attiecīgajās teritorijās esošajiem VPVKAC. Ādažu novada VPVKAC ietilpst Pierīgas teritorijā. Pierīgā strādā 9 reģionālās nozīmes VPVKAC un 82 novada nozīmes VPVKAC.

VARAM sagatavotā VPVKAC darbības atskaite ietver vairākus elementus:

  1. kopīgos rādītājus VPVKAC sniegto valsts pakalpojumu skaitā, to izmaiņās un pēc pakalpojumu veidiem;
  2. dažādu VPVKAC vietu citu VPVKAC vidū gan kopumā, gan pēc citām pazīmēm – līdzīgu pakalpojumu sniedzēju vidū, teritoriāli tuvo VPVKAC vidū.

Darbības atskaitē par laika posmu līdz 2020.gada 3.ceturksnim (ieskaitot šā gada septembri) ir sniegta informācija par Pierīgā esošo VPVKAC darbību laikā no 2015.gada oktobra līdz šā gada septembrim.

VARAM atskaitē minēts, ka 2020.gadā sniegto pakalpojumu skaita ziņā Pierīgā esošajos VPVKAC līderpozīcijās ir Ikšķiles, Ķekavas, Salaspils un Carnikavas novada VPVKAC (pirmajā desmitniekā starp visiem novada nozīmes VPVKAC), bet starp pirmajiem 20 VPVKAC ir arī Ādažu, Mālpils, Olaines un Lielvārdes novada VPVKAC. Starp 40 labākajiem ir arī Baldones, Stopiņu, Ķeguma un Saulkrastu novada VPVKAC. Jaunizveidotajos Mārupes un Skrīveru novada VPVKAC varētu būt vairāk pakalpojumu.

Pierīgā esošajos VPVKAC ar katru gadu arvien samazinās VSAA pieteikumu īpatsvars (38% – 2020.gadā, bet kopā joprojām 61%), bet VSAA konsultāciju un citu iestāžu konsultāciju proporcija (izņemot VID) kopējā kompozīcijā palielinās. Tomēr arī 2020.gadā no visiem pakalpojumiem 51% bijuši VSAA pakalpojumi, bet VID pakalpojumu īpatsvars ir atbilstošs gada martā pastrādātajam (32% no visiem pakalpojumiem). Kopumā visbūtiskākās izmaiņas sniegto pakalpojumu veidos 2020.gadā salīdzinājumā ar visu pakalpojumu sniegšanas laiku ir bijis Ķekavas, Ādažu un Carnikavas novada VPVKAC. Ja Ķekavas un Ādažu novada VPVKAC 2020.gadā arvien lielāku īpatsvaru veido konsultācijas par VSAA pakalpojumiem, tad Ādažu novada VPVKAC samazinās VSAA pieteikumu īpatsvars, bet Carnikavas novada VPVKAC pat trešdaļa 2020.gadā bijušas citu iestāžu konsultācijas.

Pakalpojumu kopskaitā tika izcelti Ikšķiles, Ķekavas, Salaspils, Carnikavas un Ādažu novada VPVKAC, kur 2020.gada pirmajos deviņos mēnešos sniegti vairāk kā 1000 pakalpojumi, vairāk nekā 800 pakalpojumu sniegti arī Mālpils, Olaines un Lielvārdes novada VPVKAC.

Pierīgā esošajos VPVKAC kopumā VSAA pakalpojumi pa dzīves situācijām sniegti daudzveidīgākās situācijās, it sevišķi 2020.gadā, kad nodarbinātības situācijā sniegti 40% no VSAA pakalpojumiem. Ja Krimuldas, Inčukalna, Ropažu novada VPVKAC visbiežāk (> 62%) VSAA pakalpojumu bijuši nodarbinātības situācijā (slimības pabalsti, bezdarbnieku pabalsti), tad Ādažu, Sējas, Carnikavas un Saulkrastu novada VPVKAC – arī dzimšanas situācijās (> 18%) un Ķeguma, Sējas novada VPVKAC miršanas situācijās (> 19%).

Noteiktos VPVKAC VID pakalpojumu skaits izteikti papildina kopējo pakalpojumu skaitu – 2020.gada martā (Salaspils, Carnikavas, Ādažu, Mālpils un Lielvārdes novada VPVKAC, arī Ķeguma, Saulkrastu un Krimuldas novada VPVKAC), dažādos mēnešos VID pakalpojumi līdzvērtīgi sniegti Ikšķiles, arī Ādažu un Lielvārdes novada VPVKAC. Ķekavas, Salaspils un Olaines novada VPVKAC sniegti salīdzinoši daudz VSAA pakalpojumu un konsultāciju, kuru skaits 2020.gadā pieaug.

Ikšķiles, Ķekavas, Salaspils, Carnikavas un Ādažu novada VPVKAC ir teritoriālajās līderpozīcijās Pierīgā, sniedzot daudzveidīgus valsts un pašvaldību pakalpojumus.

Atskaites kopsavilkumā VARAM secina, ka iestāžu un pakalpojumu iedalījumā kopumā un laika gaitā noteiktās pakalpojumu grupās uzteicami šādi VPVKAC, balstoties uz vienas pieturas aģentūras principa ievērošanu un/vai virzību uz e-pakalpojumu izmantošanu:

  • laba pieredze daudzveidīgu pakalpojumu sniegšanā: Lielvārdes, Ādažu, Carnikavas novada VPVKAC;
  • VSAA pakalpojumi – daudz un daudzveidīgās dzīves situācijās: Ādažu, Ķekavas, Salaspils, Carnikavas, Stopiņu VPVKAC;
  • VID pakalpojumi – virzība uz e-pakalpojumiem: Carnikavas, Lielvārdes, Mālpils VPVKAC;
  • gada pakalpojumu indeksā – Ikšķiles, Mālpils un Baldones VPVKAC, bet 2020.gada indeksā – Mālpils un Ikšķiles VPVKAC.

Pierīgā sekmīgākie VPVKAC ir Ikšķiles, Ķekavas, Salaspils, Carnikavas, Ādažu un Mālpils novada VPVKAC, ņemot vērā kopējo pakalpojumu skaitu, sniegto pakalpojumu daudzveidību, pakalpojumu skaita izmaiņu noturību laika gaitā un virzību uz e-pakalpojumiem, sniedzot atbalstu klientiem.

Carnikavas novada VPVKAC strādā 59 mēnešus (no 2015.gada novembra) un pārskata periodā sniedza 5426, Ādažu novada VPVKAC strādā 60 mēnešus (no 2015.gada oktobra) un pārskata periodā sniedza 10083 pakalpojumus (par 1,86, jeb 86% vairāk).

Piedāvājam iepazīties ar VARAM sagatavoto Pierīgā esošo VPVKAC darbības atskaiti ŠEIT: ATSKAITE.

Izsakām pateicību novada iedzīvotājiem par uzticēšanos un sadarbību, kā arī aicinām turpmāk izmantot VPVKAC pakalpojumus un apgūt jaunas zināšanas, iemaņas un prasmes, piesakot pakalpojumus e-vidē ātrāk, ērtāk un izdevīgāk.

 

Pēc VARAM atskaites rakstu sagatavoja domes Kancelejas vadītāja J.Sviridenkova