Naudas plānošanas centrs un GE Money Bank no šā gada 15. septembra līdz 10. oktobrim noskaidros, kā bērni izprot naudu, tās vērtību un veicinās bērnu izglītošanos par naudas jautājumiem, visās Latvijas skolās 1.-4. klašu skolēniem rīkojot zīmējumu konkursu “Kā gudri iztērēt 100 latu”.
Piedaloties konkursā, skolēniem jāuzzīmē savs redzējums par tēmu “Kā gudri iztērēt 100 latu”. Zīmējumam noteikti jāpievieno apraksts – pamatojums, kādēļ par atvēlēto summu bērns izvēlējies tieši šīs lietas.
“Bērni ir tie, kam bieži nav žēl nopirkt krāšņas rotaļlietas, saldumus vai citas lietas, ko tie kāro un tādejādi jau no mazotnes vecāki nereti izlutina savas atvases un neveicina tiem atbildīgu attieksmi pret naudu. Tas spilgti atspoguļojas gan mūsdienu pusaudžos, kas esošajos ekonomikas apstākļos vēl joprojām pieprasa saviem vecākiem lielas kabatas naudas nenozīmīgiem tēriņiem, gan arī jau nobriedušākos cilvēkos, kas šobrīd nespēj atdot agrāk neapdomīgi paņemtos kredītus,” stāsta Nora Grase, GE Money Bank komunikāciju daļas vadītāja. “Ar šo konkursu mēs vēlamies noskaidrot, kā tad īsti bērni izprot, cik vērta ir nauda, kā arī veicināt to, ka skolēni sāk jautāt saviem vecākiem par to, kā iespējams gudri tērēt naudu, tādejādi attīstot dialogu par šo tēmu bērnu un vecāku starpā.”
Konkurss tiek izsludināts visās Latvijas skolās. Iesniegtos darbus vērtēs kompetenta žūrijas komisija, kuras sastāvā ietilps praktizējoši psihologi, Izglītības satura un eksaminācijas centra, Naudas plānošanas centra un GE Money Bank pārstāvji.
Katrā reģionā tiks izvēlēts uzvarētājs, kurš par gudrāko zīmējumu saņems naudas balvu – 100 latu. Paralēli žūrijas vērtējumam, no 14. – 26. oktobrim portāla http://www.draugiem.lv/ lietotājiem būs iespēja balsot par žūrijas izvēlētajiem desmit finālistu darbiem un noteikt, kurš konkursants saņems Tautas balsojuma balvu – arī 100 latu no GE Money Bank.
“Nauda ir līdzeklis iespēju īstenošanai. Uzsākot patstāvīgas skolas gaitas, bērni veido savas pirmās attiecības ar naudu. Līdzsvars šajās attiecībās veidojas, ja jau bērnībā bērni sāk izprast, ko nozīmē naudu saņemt, nopelnīt, iegūt un ko nozīmē atdot, dāvināt, aizdot, ieguldīt. Diemžēl šo līdzsvaru ir grūti iemācīties skolas solā. Bērni to mācās atdarinot savus vecākus un sabiedrībā valdošos principus. Tādēļ Naudas plānošanas centra konkurss būs nozīmīgs sākums sarunai par to, kā bērniem iemācīties līdzsvarot savas attiecības ar naudu,” norāda Ilze Dreifelde-Gabruševa, Naudas plānošanas centra eksperte – psiholoģe.
Zīmējumi Naudas plānošanas centram ar norādi ‘Zīmējumu konkursam’ jāiesūta līdz 2008. gada 10. oktobrim (pasta zīmogs), Kaļķu 5-1, Rīga, LV – 1050. Ar konkursa nolikumu var iepazīties: http://www.vissparnaudu.lv/. Konkursa rezultāti tiks publiskoti 27.oktobrī Naudas plānošanas centra mājas lapā http://www.vissparnaudu.lv/ un portālā http://www.draugiem.lv/.
Zīmējuma konkursu “Kā gudri iztērēt 100 latu” atbalsta – SIA Draugiem, AS GE Money Bank, tirdzniecības komplekss Spice, SIA RIMI Latvia, t/c Ostmala, t/c VIVO, pilsētas galerija Valleta, Valmieras Mākslas vidusskola, Rēzeknes dome, portāls pasakas.net, Izglītības satura un eksaminācijas centrs, kā arī LIDO Spice Bērnu Atrakciju Pilsētiņa.
Par Naudas plānošanas centru
Biedrība Naudas plānošanas centrs (NPC) ir sadarbībai atvērta neatkarīga sabiedriska organizācija, kuras mērķis ir Latvijas iedzīvotāju izglītošana un konsultēšana personīgā budžeta plānošanas jautājumos. To 2007. gada maijā dibināja AS “GE Money” un Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola. Savu mērķu īstenošanai NPC iedzīvotājiem sniedz virtuālas konsultācijas personiskā budžeta plānošanā un informatīvu palīdzību finanšu krīzes situācijās: info@vissparnaudu.lv, http://www.vissparnaudu.lv/.
Finansējumu NPC aktivitātēm sabiedrības izglītošanā sniedz AS GE Money.
Konkursa “Kā gudri iztērēt 100 latu” nolikums
Konkursa preses relīze latviešu valodā
Konkursa preses relīze krievu valodā
Papildu informācija:
Lelde Sāre
Biedrības Naudas plānošanas centrs sabiedrisko attiecību konsultante
tālr.: 27025069
e-pasts: lelde.sare@prs.lv