Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir izstrādājusi jaunu e-pakalpojumu pieprasīšanas kanālu “pilnvarotais e-pakalpojums”, ko no šā gada 1.marta izmanto Valsts pārvaldes vienotā klientu apkalpošanas centra (VPVKAC) darbinieki, fiziskas personas vārdā piesakot e-pakalpojumus uz speciālpilnvaras pamata. “Pilnvarotā e-pakalpojuma” pieteikšanas funkcija jeb “e-asistenta” funkcija klientu apkalpošanā, uzlabo pakalpojumu pieejamību fiziskām personām, kurām nav pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi: banku identifikācija, eID karte, “e-paraksts karte”, “e-paraksts mobile” lietotne.
“Pilnvarotā e-pakalpojuma” funkcionalitāti var izmantot valsts pārvaldes e-pakalpojumu pieteikšanai, kuru sniegšana pakalpojuma pieprasīšanas gaitā nav saistīta ar maksājumu veikšanu vai pāreju no pakalpojumu portāla uz pakalpojuma turētāja tīmekļvietni. Izmantojot “pilnvaroto e-pakalpojumu”, ir iespējams pieteikt 19 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pakalpojumus, kas iekļauti VPVKAC minimālajā pakalpojumu grozā. Lai pieteiktu e-pakalpojumu klienta vārdā, izmantojot “pilnvaroto e-pakalpojumu”, VPVKAC darbiniekam ir jāsaņem klienta rakstveida atļauja jeb speciālpilnvara, kuras veidlapa ir pieejama katrā VSAA pakalpojuma kartiņā. Speciālpilnvaru aizpilda divos eksemplāros, viens eksemplārs paliek VPVKAC, otrs eksemplārs tiek nodots klientam. Pakalpojuma sniegšanu nodrošina tikai pēc speciālpilnvaras saņemšanas. Jebkurus fizisko personu datus Ādažu novada dome izmanto atbilstoši privātuma politikai un normatīvo aktu prasībām.
Gadījumā, ja VPVKAC klientam ir pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi, VPVKAC darbinieki klientam sniedz metodisku atbalstu e-pakalpojuma pieteikšanā portālā www.latvija.lv.