Uzlabota satiksmes drošība Kadagā

30.11.2012.

Novembra nogalē, parakstot autoceļa rekonstrukcijas darbu Nodošanas – pieņemšanas aktus, noslēgušies „Satiksmes drošības uzlabojumi Kadagas ciemā" 1. un 2. kārtas izbūves darbi.

Četros intensīva darba mēnešos rekonstrukcijas veicēji – SIA „Ķekavas PMK" –  likuši pilnībā pārtapt Kadagas ceļam posmā no apdzīvotās vietas sākuma līdz autobusa galapunktam. Pirms nepilna pusotra gada sagatavotais ceļu drošības audita atzinums vēstīja: „Intensīvas transporta kustības rezultātā (līdz 1000a/m/24h, no kura 5% kravas transports) ceļa segums izteikti nolietojies ar visu virzienu plaisu tīklu. Fiksētās bedrainības rezultātā vismaz puse auditētā posma bija pussabrukušā stāvoklī. Galvenā apdraudējuma grupa tomēr ir gājēji, kuri ietvju trūkuma dēļ bija spiesti pārvietoties pa ceļa malu."

Auditoru ieteiktais satilpa dažos teikumos. Radīt pieņemamu infrastruktūru gājējiem un autobusa pasažieriem. Optimizēt nobrauktuvju pieslēgumus ceļam. Atjaunot segumu un paredzēt arī brauktuves apzīmējumu un ceļa zīmju sakārtošanu.

Šo pasākumu realizēšanai veicamie darbi tika sadalīti divās izbūves kārtās, piesaistot Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējumu 117 173 latu apmērā, valsts budžeta dotācijas pašvaldībai 2 375 latus un Ādažu novada domes 100% finansējumu 2. kārtas izbūves darbiem 109 684 latu apmērā.

Jūlijā uzsāktā SIA „KIANG" tehniskā projekta realizācija prasīja radošu un operatīvu darbu veicēju, autoruzrauga Veltas Krivmanes un būvuzraudzību veicošās SIA „Polyroad" sadarbību. Šādas sadarbības papildus pienesums tehniskajā projektā paredzētajam ļāva saglābāt gan ceļa kreisajā pusē esošo bērzu stādījumu rindu, gan padarīt stingrākas ceļa un gājēju celiņu konstruktīvās kārtas, gan risināt lietus ūdeņu atvades problēmas autobusa galapunktā un laukumā pie veikala, un ziņojumu stenda.

Darbs tika pakārtots vienam mērķim, lai rezultāts būtu pēc iespējas labāks, pretstatā to „censoņu" pūliņiem, kas, piemēram, jaunos fokusēto gājēju pāreju stabus un autobusa paviljonu „pacentās" aprakstīt un pademolēt jau pirmajās to izbūves dienās.

Statistiski koncentrētā veidā paveikto var raksturot arī šādi – projekta pirmās kārtas ietvaros: izbūvēti gājēju un veloceliņi abās pusēs Kadagas ceļam 1360 m kopgarumā; rekonstruēti esošie krustojumi un nobrauktuves, uzlabojot to parametrus un samazinot pieslēgumu skaitu (slēgti divi dublējošie pieslēgumi); izbūvētas 3 drošas gājēju pārejas iedzīvotāju pieprasītajos ceļa posmos – galvenās gājēju plūsmas vietās; izveidotajām gājēju pārejām uzstādīts fokusēts gājēju pāreju apgaismojums; izbūvētas satiksmes drošības prasībām atbilstošas autobusa pieturvietas.

Tehniskā projekta 2. kārtas ietvaros veikta Kadagas ceļa asfaltbetona seguma maiņa Kadagas centrā 660 metru garumā. Divu 3,25 m platu asfaltbetona joslu brauktuve no gājēju un velosipēdistu celiņiem atdalīta ar 1.25 līdz 3,45 metrus platu zaļo zonu un gājēju drošības barjerām. Autobusa pieturvietu paplašinājumu izbūve novērsusi transporta plūsmas bremzēšanos autobusa apstāšanās brīžos, bet pavasarī, piemērotos laika apstākļos ieklājamais horizontālais marķējums piešķirs veiktajiem darbiem pēdējo vizuālo slīpējumu.