Iestājoties jaunam gadam Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) atgādina, ka gada ienākumu deklarāciju Valsts ieņēmumu dienestam (VID) var iesniegt VPVKAC vai izmantojot Elektroniskās deklarēšanās sistēmu (EDS). Gada ienākumu deklarāciju par 2021. gadu varēs iesniegt, sākot ar šā gada 1. martu.
Atgādinām, ka deklarācijas var iesniegt personas, kas konkrētajā gadā maksājuši iedzīvotāju ienākuma nodokli. Deklarācijas var iesnieg arī par radiniekiem: laulāto, vecākiem, vecvecākiem un bērniem.
Ādažu novada VPVKAC pieņem klientus tikai pēc iepriekšēja pieraksta, klientiem uzrādot Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu.
Izvēlieties sev tuvāko VPVKAC:
Atgādinām, ka deklarācijas var iesniegt, izmantojot mobilo lietotni “Attaisnotie izdevumi”. Mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” atvieglo gada ienākumu deklarācijas D4 pielikuma “Attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem” aizpildīšanu. Tā ir pieejama uzstādīšanai bez maksas vietnēs Google Play, App Store.
Mobilā lietotne nodrošina attaisnoto izdevumu apliecinošu dokumentu, piemēram, čeku fotogrāfiju un to aprakstu pakāpenisku uzkrāšanu kalendāra gada laikā, lai, aizpildot Gada ienākumu deklarāciju VID EDS, šos attaisnojuma dokumentus varētu ērti pievienot deklarācijai.
EDS reģistrētie lietotāji mobilajai lietotnei var pieslēgties, izmantojot savu EDS lietotāja vārdu un paroli. Lietotāji, kuri EDS ir reģistrējušies tiešsaistē ar www.latvija.lv autentifikācijas moduļa starpniecību, mobilajā lietotnē var autentificēties ar QR koda palīdzību. QR kods ir pieejams EDS sadaļas “Iestatījumi” lapā “Profils”.
Katrs čeks ar mobilo ierīci jānofotografē, kā arī jāieraksta par čeku prasītā informācija: dokumenta nosaukums, datums, numurs, pakalpojuma sniedzēja reģistrācijas numurs vai personas kods, samaksātā summa, izdevumu veids. Ja iesniedz ģimenes locekļa čeku, tas ir jānorāda kopā ar radinieka datiem: vārdu, uzvārdu, personas kodu un radniecības pakāpi. Čeku nosūta, nospiežot “Saglabāt”. Visi čeki, kas iesniegti, izmantojot mobilo lietotni, tiek importēti uz EDS sadaļu “Attaisnoto izdevumu dokumenti” un attiecīgi uz gada ienākumu deklarāciju, kur tos nepieciešamības gadījumā var labot vai dzēst.
Ja neizmantojiet mobilo lietotni “Attaisnotie izdevumi”, tad variet iepriekš savā datorā ielādētus/noskenētus/nofotografētus čekus pievienot sadaļā “Attaisnoto izdevumu dokumenti”. Aizpildot gada ienākumu deklarāciju, atliks tikai norādīt bankas kontu, pārbaudīt un saglabāt deklarācijā VID jau iekļauto informāciju par attaisnotajiem izdevumiem un nospiest “Iesniegt”.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt arī uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000 vai arī iesūtīt savu jautājumu rakstiski VID EDS sadaļā “Sarakste ar VID”.
Vienlaicīgi aicinām VID tīmekļvietnē noskatīties pamācību, kā elektroniski iesniegt deklarāciju (https://www.vid.gov.lv/lv/gada-ienakumu-deklaracija) un droši izmantot VID virtuālā asistenta Toma pakalpojumus deklarācijas aizpildīšanai un iesniegšanai.
Aicinām un iedrošinām novada iedzīvotājus izvērtēt mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības un sākt aizpildīt gada ienākumu deklarācijas elektroniski.