Latvijas Valsts ceļi informē: ir veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas Ādažos uz Tallinas šosejas (A1) krustojumā ar vietējo autoceļu pievedceļš Gaujas tiltam (V45) un reģionālā autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) krustojumā ar Tallinas šoseju (A1).
Virzienā no Rīgas:
Virzienā no Carnikavas uz Ainažiem:
Virzienā no Carnikavas uz Rīgu, izmantojot Tallinas šoseju, satiksmes organizācija paliek kā iepriekš, labie pagriezieni ir atļauti gan no pievedceļa Gaujas tiltam (V45), gan no reģionālā autoceļa P1. Lai atvieglotu nogriešanos pa labi no reģionālā autoceļa P1 uz Tallinas šoseju Rīgas virzienā, uz autoceļa A1 ir izveidota ieskrējiena josla.
Riteņbraucējiem jāņem vērā, ka turpmāk ir aizliegts pārvietoties pa Tallinas šoseju posmā no Tallinas šosejas un reģionālā autoceļa P1 krustojuma līdz Gaujas tiltam. Posma apbraukšanai izmantojami reģionālais autoceļš P1 un pievedceļš Gaujas tiltam (V45). Savukārt traktortehnika šajā posmā drīkst pārvietoties pa A1 virzienā uz Ainažiem, bet virzienā uz Rīgu tai posms jāapbrauc pa pievedceļu Gaujas tiltam (V45) un reģionālo autoceļu (P1).
Satiksmes organizācijas izmaiņu ietvaros, virzienā no Ainažiem pirms Gaujas tilta izveidota arī kreisā nogriešanās josla no Tallinas šosejas uz Kadagu pa Iļķenes ceļu.
Visā Tallinas šosejas posmā no krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz Pulksteņezeram ieviests ātruma ierobežojums 80 km/h, izņemot posmus Baltezerā (50 km/h) un pie Gaujas tilta, kur maksimālais braukšanas ātrums ir 70 km/h.
Pirms posma, kur veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kā arī pirms reģionālā autoceļa P1 un pievedceļa Gaujas tiltam (V45) krustojuma ir izvietotas informatīvās ceļazīmes par izmaiņām satiksmes organizācijā. Aicinām autovadītājus sekot ceļazīmēm!
Jau vēstīts, ka satiksmes organizācijas izmaiņas uz Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.-13,85. km), jauna ceļa marķējuma ieklāšana un aprīkojuma uzstādīšana ir labākais risinājums satiksmes drošības uzlabošanai, ņemot vērā to, ka posmu nav iespējams pārbūvēt atbilstoši visām šādas kategorijas autoceļa drošības prasībām. Vēršam uzmanību, ka izmaiņas nepalielinās šī posma caurlaides spēju, taču samazinās frontālu sadursmju iespējas, kā arī uzlabos gājēju drošību Baltezerā.
Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo 10 gadu laikā par 50% pieaugusi satiksmes intensitāte, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaikus pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, nav izveidoti pašvaldības paralēlie ceļi un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā – Tallinas šosejas. Tādējādi Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība – posmā ir seši tā saucamie melnie punkti. Pēdējo triju gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši 6 cilvēki, no tiem 5 frontālajās sadursmēs.
Kāpēc nevar pārbūvēt esošo posmu Baltezerā un Ādažos?
Pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo savādāk nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar Rail Baltica dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.
Kā organizēs drošāku satiksmi?
Pērn Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km) uzsāktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras tiks pabeigtas šovasar. Ņemot vērā to, ka šosejas posms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, tas jāuztver kā iela apdzīvotā teritorijā. Satiksmes organizācijas izmaiņas akcentēs šo, kā arī liegs veikt bīstamus manevrus – apdzīšanu un kreisos pagriezienus. Baltezerā lielākajai daļai mājsaimniecību tiks saglabāta iespēja iebraukt un izbraukt no saviem īpašumiem visos virzienos, jo braukšanas ātrums ir 50km/h un satiksmes plūsma uz un no katra individuāla īpašuma nav liela. Savukārt ielu pieslēgumos šosejai jārēķinās ar to, ka tiks liegti kreisās nobraukšanas un uzbraukšanas manevri. Šāds risinājums padara drošu caurejošo plūsmu virzību un uzlabo kustības vienmērību.
Satiksmes organizācijas izmaiņas paredz:
Latvijas Valsts ceļi atgādinā, ka satiksmes organizācijas izmaiņas notiks līdz ar jaunā ceļa marķējuma ieklāšanu un aprīkojuma uzstādīšanu. Nepārbūvējot ceļu, šādas izmaiņas ir labākais risinājums konfliktpunktu samazināšanai un satiksmes drošības uzlabošanai. Jāņem vērā, ka šīs izmaiņas nepalielinās autoceļa posma caurlaides spēju un vēsturiski ceļš bija un pēc projekta ieviešanas paliek kā divu joslu ceļš, pa vienai kustības joslai katrā virzienā. Papildu informācija par šo projektu šeit: https://lvceli.lv/aktuali/jauns-tallinas-sosejas-posms-varetu-tapt-starp-vangaziem-un-skulti/