Trešdien, 25. jūnijā, Ādažu novada domes vadība tikās ar Satiksmes ministrijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un VAS "Latvijas Valsts ceļi" amatpersonām, lai pārrunātu iespējamos satiksmes uzlabojumus uz autoceļa A1 Rīga-Ainaži, ceļa posmā no krustojuma ar autoceļu V30 (pagrieziens uz kokaudzētavu "Baltezers") līdz krustojumam ar autoceļu P1 (pagrieziens uz Carnikavu). Sanāksmē piedalījās arī Carnikavas novada domes priekšsēdētāja un domes administrācijas darbinieki.
"Attīstoties industriālajām zonām un privātajai apbūvei šajā ceļa posmā, esam zināmā strupceļā. Jau tagad pieslēgumu ir par daudz. Kopš pēdējo gadu laikā atjaunota šoseja, 6 cilvēki gājuši bojā. Ir bijušas arī vairākas smagas avārijas", pauda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
"Ļoti daudz iedzīvotāju ir neapmierināti, pašlaik notiekošais uz autoceļa A1 ir problēma numur viens. Mums ir nepieciešami gan ātri risinājumi, gan arī plānošana ilgtermiņā. Šobrīd ļoti gaidām Gaujas ielas pārņemšanu no Satiksmes ministrijas, lai to beidzot saremontētu", atzīmēja Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.
"Mūs interesē gājēju drošība. Ja šogad rekonstruēs autoceļu P1, tad jautājums – kas notiks nākotnē? Iedzīvotāji vairākkārt vērsušies domē, paužot nepieciešamību pēc gājēju ietves" uzsvēra Carnikavas novada domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica.
Tikšanās laikā satiksmes ministrs informēja par ceļu satiksmes drošības auditu autoceļa A1 posmam no Baltezera ciema līdz krustojumam ar autoceļu P1, kurā norādīti atzinumi par vairākiem bīstamiem un satiksmes drošības prasībām neatbilstošiem pieslēgumiem. Auditā secināts, ka pie pašreizējās ceļa konstrukcijas pagaidām nav iespējas izveidot jaunus, satiksmes drošības prasībām atbilstošus pieslēgumus (pagriezienus) vai papildu joslas. Kā risinājums, tika minēta paralēlo ceļu izbūve un iespējamā divlīmeņu transporta pārvada izveide. Abi risinājumi ir laika un resursu ietilpīgi un skar vairākus privātos īpašumus.
Pēc Māra Sprindžuka ierosinājuma, satiksmes ministrs aicināja VAS "Latvijas Valsts ceļi" izskatīt un izvērtēt iespēju izveidot gājēju tiltu vai tuneli pie lielveikala "Maxima" Ādažos, tai skaitā īpašumu tiesību un provizorisko izmaksu jautājumus. M.Sprindžuks aktualizēja arī jautājumu par Gaujas ielas sākumposma nodošanu pašvaldības īpašumā, uz ko saņēma ministra atbildi, ka jautājums atrodas pozitīva noslēguma stadijā un ir sagatavots izskatīšanai un lēmumu pieņemšanai Ministru kabinetā.
CSDD pārstāvji uzskata, ka jālikvidē pagaidu un nesankcionētie pieslēgumi pie autoceļa A1, jo tie būtiski apdraud ceļu satiksmes dalībnieku drošību. Tāpat CSDD minēja satiksmes drošības audita rezultātā izstrādātos priekšlikumus par autoceļa A1 brauktuves marķējumiem un papildus ceļa zīmēm, lai vienkāršotu un organizētu pārskatāmu satiksmes plūsmu problemātiskajos ceļa posmos. Paredzams, ka ātruma ierobežojums 70 km/h saglabāsies vien ceļa posmā no pagrieziena pie Muižas ielas līdz pagriezienam uz autoceļu P1.
Satiksmes ministrs ierosināja jūlijā organizēt tikšanos ar Satiksmes ministrijas nozaru speciālistiem, ieinteresēto pašvaldību pārstāvjiem, tai skaitā Rīgas domes amatpersonām, un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvjiem jautājumos, kas skar Satiksmes ministrijas ilgtermiņa ieceres satiksmes infrastruktūras jautājumos un pašvaldību attīstības plānos paredzēto novadu teritoriju attīstību.
"Kopumā sanāksme bija lietišķa, konstruktīva un informatīva. To var uzskatīt par produktīvu sākumu aktuālo problēmu risinājumiem satiksmes organizācijas un drošības jautājumos", atzina Ādažu novada domes izpilddirektors Guntis Porietis.
Foto: Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks atvedis CSDD, VAS „Latvijas Valsts ceļi” amatpersonas, kā arī satiksmes ministru uz vietu, kur ādažnieki regulāri pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, šķērsojot autoceļu A1 neatļautā, bet viņiem visērtākājā vietā.