Asistenta pakalpojums pašvaldībā

17.01.2013.

No 2013.gada 1.janvāra cilvēkiem ar I un II invaliditātes grupu un bērniem ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam pašvaldībā ir tiesības pieteikties asistenta pakalpojuma saņemšanai. Tas paredzēts, lai atvieglotu cilvēku ar invaliditāti pārvietošanos ārpus mājokļa un nokļūšanu vietā, kur cilvēks strādā, mācās, saņem pakalpojumu vai veic sabiedriskās aktivitātes.

Šo pakalpojumu var saņemt:

  • pieaugušie cilvēki ar I vai II invaliditātes grupu, pamatojoties uz Veselības un darbspēju ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) atzinumu par asistenta pakalpojuma nepieciešamību,
  • un bērni no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, pamatojoties uz VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.

Lai saņemtu asistenta pakalpojumu, cilvēkam ar invaliditāti vai tās likumiskajam pārstāvim deklarētās dzīvesvietas pašvaldības sociālajā dienestā ir jāiesniedz iesniegums ar lūgumu piešķirt asistenta pakalpojumu. Iesniegumā jānorāda, ka cilvēkam ir izsniegts VDEĀVK atzinums par asistenta pakalpojuma nepieciešamību vai bērnam no 5 līdz 18 gadiem ar invaliditāti ir izsniegts VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.

Iesniegumā jānorāda  aktivitātes ārpus mājokļa, kurās cilvēkam ar invaliditāti būs vajadzīgs asistenta pakalpojums.

Iesniedzamie dokumenti:

1) iesniegums ar lūgumu piešķirt asistenta pakalpojumu;

2) VDEĀVK atzinums par asistenta pakalpojuma nepieciešamību pieaugušajam vai

3) VDEĀVK izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem bērniem.

 

Sociālā dienesta vadītāja Ieva Roze