Lai nodrošinātu visu plānoto pirmo klašu mācību uzsākšanu nākamajā mācību gadā, maijā no Ādažu vidusskolas telpām uz citu vietu tiks pārcelta Ādažu bibliotēka un lasītava. Arī turpmāko divu gadu laikā plānots veikt dažādus pasākumus, lai Ādažu vidusskola spētu nodrošināt mācību telpas visiem skolēniem. Tomēr, lai izglītības pakalpojumi joprojām būtu kvalitatīvi un Ādažu novadā skolas gaitas varētu uzsākt ikviens tās mazais iedzīvotājs, 2018./2019.mācību gada sākumā novadā darbu būtu jāuzsāk jaunai izglītības iestādei.
Lai precīzāk izvērtētu, kādai un kurā vietā būtu jābūt jaunajai skolai, aprīlī tika uzākts darbs pie jaunās izglītības iestādes būvniecības Ādažu novadā tehniski – sociāli – ekonomiskā pamatojuma (TEP) izstrādes. TEP tiks veikts 4 mēnešus un to laikā tiks veikts esošās situācijas raksturojums, izvērtēts piemērotākais izglītības iestādes statuss, noteiktas vismaz trīs alternatīvas izglītības attīstībai Ādažu novadā, veikts visu alternatīvu ietekmes aspektu izvērtējums, izstrādāta izmaksu un efektivitātes analīze vispiemērotākajai alternatīvai, kā arī izstrādāts rīcības plāns jaunas izglītības iestādes būvniecībai.
Izglītības attīstības plānošana ir katras pašvaldības darba kārtībā, tāpēc, lai sekmētu līdzsvarotu pakalpojumu pārklājumu lielākā teritorijā un pakalpojumu saņēmējiem sniegtu informāciju par tām priekšrocībām, kas ir atrodamas konkrētajā novadā, būtu jāņem vērā arī tuvāko kaimiņu plāni izglītības attīstībai. Lielākā daļa skolēnu, kas mācās Ādažu vidusskolā, bet nav deklarēti Ādažu novadā, dzīvo Carnikavas novadā. Viens no iemesliem šādai situācijai ir tas, ka Carnikavas novadā šobrīd netiek piedāvāts apgūt vidējo izglītību. Tomēr, ņemot vērā to, ka Carnikavas novada dome tuvākajā nākotnē plāno atvērt arī vidusskolu, lai izvērtētu abu novadu izglītības sistēmu esošo un potenciālo mijiedarbību, Ādažu novada dome sadarbībā ar Carnikavas novada domi nolēma veikt kopīgu pētījumu par vienotas izglītības sistēmas attīstības iespēju izvērtējumu. Arī šis darbs tika uzsākts aprīlī un tiks veikts 4 mēnešu garumā. Pētījuma ietvaros tiks analizēts, kā varētu attīstīties izglītības sistēma gan Ādažu, gan Carnikavas novados – kāda nākotnē varētu būt izglītības specializācija katrā no novadiem. Pētījuma laikā tiks ne tikai sekmēta sadarbība starp abām pašvaldībām un to izglītības iestādēm, bet arī izanalizēti un izstrādāti vienotas izglītības sistēmas attīstības modeļa darbības plāni.