Autobraucēju ievērībai: Slēgts kreisais pagrieziens no Carnikavas uz Tallinas šoseju pie Gaujas tilta un uz Carnikavu autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži pieslēgumā

09.07.2021.

ceļu shēmaLatvijas Valsts ceļi informē: ir veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas Ādažos uz Tallinas šosejas (A1) krustojumā ar vietējo autoceļu pievedceļš Gaujas tiltam (V45) un reģionālā autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) krustojumā ar Tallinas šoseju (A1).

Virzienā no Rīgas:

  • lai nogrieztos no Tallinas šosejas uz Carnikavu, vieglajam transportam turpmāk jāizmanto tikai pievedceļš Gaujas tiltam (V45), nogriezties no Tallinas šosejas uz reģionālo autoceļu P1 vieglajam transportam nedrīkst. Tādā veidā tiek atslogots autoceļa P1 un Tallinas šosejas krustojums;
  • smagais transports (virs 3,5 t) turpmāk kreiso pagriezienu no Tallinas šosejas uz autoceļu P1 varēs veikt Tallinas šosejas (A1) un autoceļa P1 krustojumā;
  • drošības saliņas ar fiziskiem šķēršļiem Gaujas tilta pievedceļa (V45) un Tallinas šosejas krustojumā padara drošāku kreiso pagriezienu no Tallinas šosejas (A1) uz Carnikavu.

Virzienā no Carnikavas uz Ainažiem:

  • veikt pagriezienu no Carnikavas uz Tallinas šoseju Ainažu virzienā turpmāk drīkstēs tikai autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) krustojumā, kur izveidota kreisā pagrieziena iekļaušanās josla brauktuves vidū, lai netraucētu satiksmes plūsmu virzienā Rīga–Ainaži;
  • kreisais pagrieziens pie Gaujas tilta no V45 Ainažu virzienā ir aizliegts (izņemot satiksmes autobusus);
  • posmā no reģionālā autoceļa P1 pieslēguma Tallinas šosejai līdz Gaujas tiltam virzienā uz Ainažiem izveidota iekļaušanās josla, kas ļaus droši veikt kreisā pagrieziena manevru no P1 virzienā uz Tallinu.

Virzienā no Carnikavas uz Rīgu, izmantojot Tallinas šoseju, satiksmes organizācija paliek kā iepriekš, labie pagriezieni ir atļauti gan no pievedceļa Gaujas tiltam (V45), gan no reģionālā autoceļa P1. Lai atvieglotu nogriešanos pa labi no reģionālā autoceļa P1 uz Tallinas šoseju Rīgas virzienā, uz autoceļa A1 ir izveidota ieskrējiena josla.

Riteņbraucējiem jāņem vērā, ka turpmāk ir aizliegts pārvietoties pa Tallinas šoseju posmā no Tallinas šosejas un reģionālā autoceļa P1 krustojuma līdz Gaujas tiltam. Posma apbraukšanai izmantojami reģionālais autoceļš P1 un pievedceļš Gaujas tiltam (V45). Savukārt traktortehnika šajā posmā drīkst pārvietoties pa A1 virzienā uz Ainažiem, bet virzienā uz Rīgu tai posms jāapbrauc pa pievedceļu Gaujas tiltam (V45) un reģionālo autoceļu (P1).

Satiksmes organizācijas izmaiņu ietvaros, virzienā no Ainažiem pirms Gaujas tilta izveidota arī kreisā nogriešanās josla no Tallinas šosejas uz Kadagu pa Iļķenes ceļu.

Visā Tallinas šosejas posmā no krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz Pulksteņezeram ieviests ātruma ierobežojums 80  km/h, izņemot posmus Baltezerā (50 km/h) un pie Gaujas tilta, kur maksimālais braukšanas ātrums ir 70 km/h.

Pirms posma, kur veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kā arī pirms reģionālā autoceļa P1 un pievedceļa Gaujas tiltam (V45) krustojuma ir izvietotas informatīvās ceļazīmes par izmaiņām satiksmes organizācijā. Aicinām autovadītājus sekot ceļazīmēm!

Jau vēstīts, ka satiksmes organizācijas izmaiņas uz Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.-13,85. km), jauna ceļa marķējuma ieklāšana un aprīkojuma uzstādīšana ir labākais risinājums satiksmes drošības uzlabošanai, ņemot vērā to, ka posmu nav iespējams pārbūvēt atbilstoši visām šādas kategorijas autoceļa drošības prasībām. Vēršam uzmanību, ka izmaiņas nepalielinās šī posma caurlaides spēju, taču samazinās frontālu sadursmju iespējas, kā arī uzlabos gājēju drošību Baltezerā.

Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo 10 gadu laikā par 50% pieaugusi satiksmes intensitāte, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaikus pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, nav izveidoti pašvaldības paralēlie ceļi un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā – Tallinas šosejas. Tādējādi Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība –  posmā ir seši tā saucamie melnie punkti. Pēdējo triju gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši 6 cilvēki, no tiem 5 frontālajās sadursmēs.

Kāpēc nevar pārbūvēt esošo posmu Baltezerā un Ādažos?

Pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo savādāk nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar Rail Baltica dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.

 

Kā organizēs drošāku satiksmi?

Pērn Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km) uzsāktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras tiks pabeigtas šovasar. Ņemot vērā to, ka šosejas posms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, tas jāuztver kā iela apdzīvotā teritorijā. Satiksmes organizācijas izmaiņas akcentēs šo, kā arī liegs veikt bīstamus manevrus – apdzīšanu un kreisos pagriezienus. Baltezerā lielākajai daļai mājsaimniecību tiks saglabāta iespēja iebraukt un izbraukt no saviem īpašumiem visos virzienos, jo braukšanas ātrums ir 50km/h un satiksmes plūsma uz un no katra individuāla īpašuma nav liela. Savukārt ielu pieslēgumos šosejai jārēķinās ar to, ka tiks liegti kreisās nobraukšanas un uzbraukšanas manevri. Šāds risinājums padara drošu caurejošo plūsmu virzību un uzlabo kustības vienmērību.

 

Satiksmes organizācijas izmaiņas paredz:

  • satiksmes telpu pārkārtošana  – sadalošās joslas un ribjoslas izveidošana uz esošā ceļa,  nemainot brauktuves parametrus;
  • norobežojošo ceļa stabiņu izbūve brauktuves sadalošās joslas vidū tai skaitā iepretim pieslēgumiem, apdzīšanas un kreisā uzbraukšanas manevru izslēgšanai;
  • kreiso uzbraukšanas manevru slēgšana no ielām un pieslēgumiem ārpus apdzīvotajām vietām;
  • drošības uzlabošana uz gājēju pārejām Baltezerā, izveidojot drošības saliņas;
  • kreisā uzbraukšanas manevra iekļaušanās joslas izveidošana Alderu ielas pieslēgumam Tallinas šosejai virzienā uz Rīgu; Baltezerā Baltezera ielas pieslēgumam virziena uz Ainažiem; Muižas ielās pieslēgumam virzienā uz Rīgu; autoceļa P1 pieslēgumam virzienā uz Ainažiem.

 

Latvijas Valsts ceļi atgādinā, ka satiksmes organizācijas izmaiņas notiks līdz ar jaunā ceļa marķējuma ieklāšanu un aprīkojuma uzstādīšanu. Nepārbūvējot ceļu, šādas izmaiņas ir labākais risinājums konfliktpunktu samazināšanai un satiksmes drošības uzlabošanai. Jāņem vērā, ka šīs izmaiņas nepalielinās autoceļa posma caurlaides spēju un vēsturiski ceļš bija un pēc projekta ieviešanas paliek kā divu joslu ceļš, pa vienai kustības joslai katrā virzienā. Papildu informācija par šo projektu šeit: https://lvceli.lv/aktuali/jauns-tallinas-sosejas-posms-varetu-tapt-starp-vangaziem-un-skulti/

ceļu shēma ceļu shēma ceļu shēma