Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā pērn klientiem klātienē tika sniegti 4490 pakalpojumi

05.05.2017.

Ātrāk, ērtāk, izdevīgāk – ar šādu saukli 2015.gada 1.oktobrī ar valsts pārvaldes 8 iestāžu (Valsts ieņēmumu dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Lauku atbalsta dienests, Nodarbinātības valsts aģentūra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs, Valsts zemes dienests, Valsts darba inspekcija) pakalpojumiem tika papildināts 2014.gada 3.februārī izveidotā Ādažu novada Klientu apkalpošanas centra pašvaldības pakalpojumu klāsts, kas turpmāk tika apvienots Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC).

VPVKAC Jūs varat:

  • saņemt pašvaldībā pieejamos pakalpojumus (sniegto pakalpojumu saraksts ir pieejams: https://old.adazi.lv/pakalpojumi/, izņemot Būvvaldes pakalpojumus, kas ir pieejami Būvvaldē), no kuriem pieprasītākie pakalpojumi ir:
  • iesniegumi par līdzfinansējuma piešķiršanu privātās izglītības iestādes apmeklēšanai vai aukles pakalpojumiem;
  • iesniegumi par atteikumu no pirmpirkuma tiesībām, ko var pieprasīt LR pilsoņi, ES pilsoņi, LR nepilsoņi, kā arī citu valstu pilsoņi;
  • iesniegumi par tirdzniecības atļauju izsniegšanu, mazdārziņu nomu, nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumiem;
  • saņemt konsultācijas par valsts pārvaldes iestāžu (VID, VSAA, LAD, NVA, PMLP, UR, VZD, VDI) pakalpojumiem (sniegto pakalpojumu saraksts ir pieejams: https://old.adazi.lv/pakalpojumi/publiskie-pasakumi/), no kuriem pieprasītākie ir VID un VSAA pakalpojumi;
  • Jūsu pakalpojuma pieprasījums tiks nosūtīts attiecīgajai valsts pārvaldes iestādei, pašvaldības iestādei vai domes struktūrvienībai un pakalpojuma izpildes rezultāts tiks paziņots Jums ērtākā veidā (klātienē, informāciju nosūtot pa pastu vai elektroniski uz Jūsu norādīto e-pasta adresi);
  • pieteikt bērnu reģistrācijai Ādažu novada pašvaldības izglītības iestādēs, kurās tiek īstenota pirmsskolas izglītības programma;
  • Ādažu novada izglītības iestāžu skolēni un seniori no 70.gadu vecuma var saņemt personalizētu elektronisko biļeti braukšanas maksas atvieglojumiem braucieniem Ādažu novada administratīvajā teritorijā;
  • noformēt pabalstus: bērna piedzimšanas pabalsts, pabalsts personām ar invaliditāti, pabalsts sakarā ar personas nāvi;
  • piereģistrēt mājas (istabas) dzīvniekus un saņemt žetonu, u.c.

Klientu ērtākai pakalpojumu izmantošanai, VPVKAC ir pieejama kase, kurā uz vietas var veikt norēķinus par nepieciešamajiem pakalpojumiem.

VPVKAC darbs 2016.gadā skaitļos:

Izvēlētais pakalpojuma veids VPVKAC (klātienē) Klientu saņemto pakalpojumu skaits gadā %
Pašvaldības pakalpojumi 2240 45
Valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumi 899 18
Kase 1627 33
Pakalpojumi īpašai klientu grupai (grūtniecēm, klientiem ar bērniem līdz 7 gadu vecumam, senioriem, klientiem ar invaliditāti) 118 2
Pakalpojumi pašvaldību iestādēm 106 2
Kopā: 4490 100

Ar katru gadu arvien vairāk klientu vēršas VPVKAC pēc pakalpojumiem – no š.g. 2.janvāra līdz š.g. 28.aprīlim VPVKAC pakalpojumi tika pieprasīti un sniegti 3133 reizes (kas ir 68% no 2016.gadā sniegtajiem pakalpojumiem), no tiem pašvaldības pakalpojumi – 1122, valsts iestāžu pakalpojumi – 882 un kases pakalpojumi – 1034.

Ādažu novada VPVKAC stiprā puse ir VID un VSAA pakalpojumu sniegšana – no š.g. 2.janvāra līdz š.g. 28.aprīlim iespēju iesniegt gada ienākumu deklarācijas izmantoja 349 klienti, savukārt VSAA pakalpojumus izmantoja 606 klienti.

VPVKAC speciālistu darbs ir vērsts uz klientu orientētu apkalpošanas nodrošināšanu, kad speciālisti  meklē individuālo risinājumu katrai klientu situācijai, nodrošinot pakalpojumu uz vietas vai izmantojot portālu www.latvija.lv, šādi taupot klientu laiku un resursus.

Pateicamies VPVKAC klientiem par izdarīto izvēli, pieprasot VPVKAC pakalpojumus, kā arī aicinām arī turpmāk izmantot VPVKAC pakalpojumus gan klātienē, gan arī attālināti.